cum se pregateste Facebook sa cucereasca lumea (internetului)

de la inceput, marea viziune a lui Zuckerberg (creatorul Facebook) a fost sa umanizeze web-ul, sa folosesca nume reale, adrese de email reale, sa creeze retele de prieteni adevarati care isi impartasesc ganduri, sentimente, noutati si sfaturi adevarate.

Cresterea retelei a fost spectaculoasa, in noiembrie anul 2009 trecand de 300 milioane de utilizatori, iar azi depaseste 350 milioane (sursa: aici).Se estimeaza ca in 2010 numarul utilizatorilor va ajunge la peste 600 milioane.  Normal ca multi au vrut sa preia sau sa se alieze cu aceasta mina de aur, nu doar dpdv financiar, dar si informational.

Primul care s-a simtit vulnerabil a fost Google care a si incercat o preluare, nereusita, din care a rezultat insa intr-un razboi care se anunta definitoriu pentru viitorul internetului – a structurii sale, a designului si a utilizarii.

Planul celor de la Facebook are 4 pasi.

Tot planul are la baza filosofia initiala a retelei. Reteaua de prieteni este sursa de informatii de incredere, ca si in viata reala. Astfel poate ajunge Facebook in centrul navigarii pe web, loc ocupat azi de Google.

1. Atingerea de masa critica – in ultimele 9 luni numarul de utilizatori aproape s-a dublat – de la 200 la 350 de milioane. Acestia contribuie cu peste 4 miliarde de informatii, 850 milioane de poze si peste 8 milioane de filmulete in fiecare luna. Coroborat cu nivelul inalt de incredere al conexiunilor, rezulta un al doilea internet, unul paralel dar mult mai relevant, si unul care se bazeaza pe date reale si care ruleaza doar pe serverele Facebook.

Facebook users evolution

2. Regandirea search-ului – Facebook crede ca oamenii vor apela la prieteni pentru a-si alege navigarea pe web in detrimentul algoritmilor lui Google. Chiar si azi Facebook redirectioneaza navigarea spre un numar uimitor de pagini externe, lucru care se amplifica o data cu imbunatatirea facilitatii de Facebook Search direct in  feed-urile membrilor.

3. Colonizarea Web-ului – o data cu lansarea Facebook Connect si Open Stream, utilizatorii nu sunt nevoiti sa acceseze Facebook pentru a se conecta cu prietenii. Azi pot accesa reteaua folosind peste 10,000 de site-uri partenere sau aplicatii care contorizeaza date catre serverele Facebook si aduc informatii utile.

4. Vanzarea de publicitate foarte targetata oriunde. Datorita volumului mare de informatii personale, care se filtreaza la fiecare click al nostru via Facebook and apps, profilul devine din ce in ce mai distinct si astfel targetarea ad-urilor mai eficienta.

Provocarea e una singura – sa nu ne alieneze prea tare si sa ne piarda intre timp!

Primul succes in fata lui Google a fost semnalat in 29 decembrie: aici – devenind pentru prima oara cel mai accesat site din Statele Unite.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s