Eu nu strivesc corola de minuni a lumii…

Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
şi nu ucid cu mintea tainele, ce le-ntâlnesc
în calea mea
în flori, în ochi, pe buze ori morminte.

Lumina altora sugrumă vraja nepătrunsului ascuns în adâncimi de întuneric,
dar eu, eu cu lumina mea sporesc a lumii taină –
şi-ntocmai cum cu razele ei albe luna
nu micşorează, ci tremurătoare
măreşte şi mai tare taina nopţii,
aşa îmbogăţesc şi eu întunecata zare
cu largi fiori de sfânt mister şi tot ce-i neînţeles
se schimbă-n neînţelesuri şi mai mari
sub ochii mei-
căci eu iubesc
şi flori şi ochi şi buze şi morminte.

Lucian Blaga

One thought on “Eu nu strivesc corola de minuni a lumii…

  1. “O, vreau să joc, cum niciodată n-am jucat!
    Să nu se simtă Dumnezeu
    în mine
    un rob în temniţă – încătuşat.
    Pământule, dă-mi aripi:
    săgeată vreau să fiu, să spintec
    nemărginirea,
    să nu mai văd în preajmă decât cer,
    deasupra cer,
    şi cer sub mine –
    şi-aprins în valuri de lumină
    să joc
    străfulgerat de-avânturi nemaipomenite
    ca să răsufle liber Dumnezeu în mine,
    să nu cârtească:
    “Sunt rob în temniţă!””
    (Lucian Blaga-Vreau sa joc)

Leave a Reply

